Home » Nieuws » Terugblik ledenontbijt 20 juni

Terugblik ledenontbijt 20 juni

Het ledenontbijt van 20 juni omvatte de ALV en een keynote van Frans Folkvord over de invloed van foodmarketing. Tijdens de ALV die in het teken stond de doorontwikkeling van onze vereniging centraal. Opvallend was dat ondanks dat het door de organisatieontwikkeling een wat ‘stiller’ jaar was, dat we stiekem toch op veel plekken zichtbaar waren. Voor het nieuwe bestuursjaar 2024/25 willen we dit nog verder doorzetten en tegelijkertijd in communicatie flinke stappen te maken. Daarvoor hebben we ook community manager Fee Naaijkens aangetrokken.

De invloed van foodmarketing

Het hoofdgerecht van de ochtend was de keynote van Frans Folkvord. In een gedreven presentatie liet hij zien dat de voedselproducenten met hun marketing zich blijvend en steeds meer op voeding richten op eten dat niet in de schijf van vijf past. Samengevat: voedsel wordt vooral aangeboden door bedrijven die gericht zijn op het maximaliseren van de winst.

Frans gaf in zijn keynote aan hoe de invloed van foodmarketing een te groot deel bepalen van de keuzes die we maken in wat we eten. Maar ook liet hij weten dat we dit kunnen veranderen. De studies als onderlegger zijn er. De uitvoering is aan ons zelf.

Meedoen?

013Food voedt de verandering naar een duurzamere voedselketen in de regio Midden-Brabant. Onze leden ontmoeten elkaar tijdens ontbijt- en middagbijeenkomsten. Daar komen de mooiste idee├źn over de versnelling naar verduurzaming naar boven. Met inspirerende presentaties en bijzondere activiteiten. Wil je daar ook bij zijn? Dat kan! Daarvoor meld je je aan als lid. Of je komt vrijblijvend een keer langs tijdens onze bijeenkomsten.